המדריך לבחירת פרגולה

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב

הוספת פרגולה בחצר האחורית שלכם, היא דרך אופנתית ליצור חלל המוגדר לפעילויות והנאה. בין אם אתם מעוניינים להוסיף אזור ישיבה לצד הבריכה, קישוט במרכז הגינה או אזור ישיבה נעים לארוחות בחצר ולמנגלים; קשה לנצח את המשיכה האופנתית של פרגולה בנויה היטב.

אולם, בחירת הפרגולה התואמת את הצרכים והתקציב שלכם, עשויה להיות מסובכת, עקב המבחר הגדול והמרשים הקיים בשוק. לפניכם מדריך, אשר יסייע לכם לצמצם את האפשרויות הרבות ולבחור את הפרגולה המתאימה לכם.

מהו הסגנון בו אתם מעוניינים לעצב את הפרגולה?

בין אם כבר התחלתם לעצב את החצר האחורית שלכם או עדיין שוקלים אפשרויות שונות, החצר הנוכחית שלכם (או החצר אשר אתם רואים בדמיונכם) עשויה לספר לכם הרבה על ההעדפות שלכם.

הביטו החוצה, על החצר הנוכחית שלכם, מה אתם אוהבים בה ואיך מבצעים בדק בית https://ibedek.co.il בדק בית קבוצת הדר החברה המובילה לבדק בית

  • האם אתם מעדיפים גינה סבוכה ומלאה מצחים ופרחים בגדלים שונים או שמא אתם מעדיפים גינה יותר מסודרת, עם פרחים וצמחים השתולים בשורות ישרות?
  • האם אתם נוהגים לגזום את השיחים והעצים בגינתכם באופן קבוע? או האם אתם מעדיפים לתת להם לגדול בטבעיות ובחופשיות?
  • האם יש לכם מרחב לחצר פנימית מוגדרת או לשבילים?
  • האם אתם מעדיפים עיצוב כפרי מחוספס או אולי עיצוב מודרני מתוחכם?

המדריך לבחירת פרגולה לבית

לשאלות אלו אין תשובות נכונות או לא נכונות, הכל תלוי ומסתכם בהעדפותיכם האישיות. העדפות אישיו אלו, עשויות לכוון אתכם אל עבר בחירת הפרגולה המושלמת עבור החצר האחופרגולות אלומיניום תלויותרית שלכם.

לדוגמא, ישנן פרגולות בעלות קשת, הבנויות עם עיקולים וקווים טבעיים, אשר מדמים את יופיו של הטבע ומשתלבים בו נהדר, ובנוסף ישנן פרגולות מסורתיות המציעות קווים ישרים ונקיים, המעניקות תחושה מודרנית יותר.

הפרגולה אשר תבחרו, תקבע את האווירה אשר תשרור בחצר שלכם, לכן מומלץ לבחור אחת אשר תתאים ותייצג את הסגנון האישי שלכם כמה שרק ניתן.

סגנונות עיצוב

לפניכם מספר דרכים, בהן ניתן לעצב ולעשות שימוש בפרגולה שלכם:

  • פרגולה מעל דק- פרגולה זו, בנויה מעל דק עץ הממוקם בחצר שלכם. פרגולה זו נראית נהדר ויוצרת מעין זולה אלגנטית.
  • פרגולה עוטפת ג'קוזי- במידה ואתם רוצים להתפנק, ג'קוזי הוא דרך מומלצת במיוחד. ניתן ליהנות במים החמים בכל שעות היום ופשוט להירגע. הפרגולה מספקת אווירה אינטימית יותר ואף הגנה מפגעי מזק האוויר ופרגולה מאלומיניוםאף מעיניים של אנשים אחרים.
  • פטיו- במידה ויש ברשותכם חצר פנימית, הנקראת גם פטיו, הפרגולה עשויה להוסיף רבות לעיצובה. בעזרת הפרגולה, הפטיו שלכם ניראה מגובש יותר ואף ניתן לתלות ערסלים או דברי נוי, מגגי הפרגולה, אשר יוסיפו ליופייה.
  • פרגולה מעל הבריכה- פרגולה מעל שטח הבריכה או חלק משטחה, מועילה ביותר בימי השמש בחמים. הפרגולה מספקת צל ותחושה מוגנת למתרחצים בבריכה.
  • פרגולה מעל החניה- פרגולה מעל שטח החניה בפתח הבית שלכם, מוסיף רבות למראה הכניסה שלכם. מלבד הצל אשר נח על הגג המכונית ומונע את התחממותה, הפרגולה נראית נהדר ממש ליד כניסת הבית.

כיצד תעשו שימוש בפרגולה?

אחת הדרכים הטובות ביותר, לבחירת הפרגולה הנכונה עבורכם, היא לשקול כיצד תעשו בה שימוש, גם במהלך היום יום וגם במהלך אירועים מיוחדים. אנשים רבים מעוניינים במקום מרגיע, בו ייהנו מכוס הקפה שלהם בבוקר. אחרים רואים בדמיונם מנגלים בשבתות שטופות שמש או ארוחות אלגנטיות לאור נרות, תחת כוכבים מנצנצים. ישנם אנשים אשר חולמים על קישוט עץ יפיפה, במרכז החצר, ומכוסה בגפן אלגנטי אשר מטפס את דרכו במעלה השטח.

מטרת השימוש בפרגולה, עשויה לצמצם את האפשרויות אשר אתם שוקלים, מבחינת גודל ומראה. לדוגמא: במידה ואתם מתכננים לקיים הרבה פעילויות בחצר, אתם ככל הנראה תעדיפו פרגולה גדולה יחסית, אשר תהיה מסוגלת להכיל את כל האורחים שלכם. בנוס, במידה ואתם מתכננים להוסיף מטבח חיצוני, בר או גריל מובנה, אתם תזדקקו למקום נוסף, אשר הפרגולה הגדולה תוכל לספק בקלות.

חובבי גינות, עשויים להעדיף מבנה קטן יותר ופחות בולט, אשר משתלב עם הצמחייה ביתר קלות ויוצר פיסת גן עדן קטנה, פרטית ומרגיעה. ישנן פרגולות, בעלות צורה מעוגלת, אשר משתלבות נפלא בחצר ומבליטות את יופי הצמחייה.

במידה ואתם מתכננים ליהנות בשעות הלילה מצפיה בכוכבים תחת כיפת השמיים, מומלץ לבחור בפרגולה בעלת גג פתוח, אשר יאפשר תצפית נהדרת על הכוכבים.

באילו חומרים כדאי להשתמש?

פרגולות זמינות במגוון חומרים ועיצובים שונים, ישנם יתרונות וחסרונות לכל סוג. לפניכם מפורטים החומריים העיקריים לבניית פרגולות בארץ:

עץ- זהו החומר הנפוץ והשגרתי ביותר לבניית פרגולות, היות והעץ זמין במגוון רב של צבעים וסוגים, ישנו מבחר רב ומחירים נמוכים יחסית. העץ מתאים לסגנון כפרי רגוע ומשתלב נהדר בכל צמחיה, אך העץ עלול להירקב או להישרף ובנוסף פגיע למזיקים שונים. עז מלא הוא יקר יותר, אך מאוד יציב ועמיד. העץ המלא מוסיף משיכה לבתים ישנים יותר, אך דורש תחזוקה רבה.

פלדה- בניגוד לעץ, פלדה אינה נרקבת. ניתן להשתמש בפלדה המטופלת בכימיקליים מסוימים, אשר מונעים חלודה. פרגולת הפלדה מותקנת במהירות ובקלות רבה יותר, מאשר פרגולת העץ וזאת עקב נפחה הנמוך וצריכה מועטה לתמיכה. פרגולת פלדה נחשבת לבחירה מושכלת ומודרנית יותר.

אלומיניום- חומר זה נחשב לקל ונוח לתחזוקה. אלומיניום מהווה את בחירת החומר המושלמת עבור בניית פרגולה, במידה והיכם גרים באזור הים או אזור אחר בעל אחוזי לחות גבוהים. פרגולת האלומיניום דורשת מעט מאוד תחזוקה ואינה מושפעת מפגעי מזג האוויר. לעומת פרגולת העץ, פרגולת האלומיניום אינה מתרחבת, מתבלה, נסדקת, נשרפת, מתעוותת או סובלת ממזיקים והיא הפרגולה העמידה ביותר.

לחובבי מראה העץ הכפרי, ניתן לצבוע את הפרגולה במגוון צבעים, לרבות בגוונים ובטקסטורות הדומים לעץ.

מהו הגודל המומלץ עבור הפרגולה?

בסופו של דבר, גודל החצר או המרחב החיצוני שיש ברשותכם, הוא הגורם הקובע את גודלה הנכון של הפרגולה. באופן כללי, ככל שהשטח שלכם גדול יותר, כך הפרגולה יכולה להיות גדולה יותר.

מומלץ להתאים את גודל הפרגולה למבנים האחרים בסביבתה. לדוגמא: אם ברשותכם בריכה קטנה, אתם לא בהכרח תרצו פרגולה גדולה באזור זה. על כל מבנה, להתאים בגודלו למבנים האחרים באזורו, על מנת להשיג מראה מאוזן ומגובש.

באופן כללי, פרגולות מתפקדות בצורה הטובה ביותר, באזורים שטוחים ופתוחים. שימו לב, כי אתם מודדים את האזור בו מתוכננת להיבנות הפרגולה, על מנת לוודא כי יש מספיק מרחב מסביבה ובכך להימנע ממראה צפוף או חודרני.

כמה צל אתם צריכים?

אמנם מרבית הפרגולות מעוצבות בסגנון "גג פתוח", אך ישנן פרגולות אשר מציעות כמות נכבדת של צל. כמות הצל, אשר הפרגולה מספקת, תלויה בצפיפות הנחת קורות הגג ובגודל המרווחים בין כל קורה- ככל שהקורות צפופות יותר, כך הן חוסמות כמות גדולה יותר של שמש.

במידה ואתם מתכננים למקם את הפרגולה שלכם, באזור שטוף אור שמש, מומלץ לבחור בפרגולה בעלת קורות גג צפופות במיוחד או גג סבוך, על מנת להעניק למקום צל נוסף.

מהם המאפיינים האהובים עליכם בפרגולה?

פרגולות רבו מעוצבות בצורה מרובעת או משולשת, אך יש בפרגולה הרבה יותר מאשר צורה בלבד. ניתן להתעלות בקלות על פרגולות בסגנון פשוט ולהעניק לפרגולה שלכם מראה ותחושה ייחודיים.

לדוגמא: הוספת עמודים רחבים במיוחד, משנה לגמרי את מראה הפרגולה ומעניקה לה תחושה אצילית.

אם אתם מעוניינים בפרגולה בולטת במיוחד, בחרו עבורה גג בצורת קשת קעורה ומעוצבת, אשר יעניק לפרגולה שלכם להידמות לבית מספר אגדות. גג מרושת או פאנלים מעוצבים, עשויים להוסיף לפרגולה מסורתית, סגנון ופרטיות נוספים.

גג ותאורה עבור הפרגולה

הגג מאפשר הגנה מפני השמש והגשם יחד. במידה ואתם מעוניינים בחסימה מוחלטת של קרני השמש, הגשם והרוח, ניתן להרכיב גג סבוך או עשוי פלדה, אשר יחסום את כל מפגעי מזג האוויר. זהו פתרו מעשי במיוחד, אם אתם מתגוררים באזור רווי גשם ורוחות.

במידה ואתם מעוניינים בהגנה חלקית ובכניסה מועטה של אור שמש, שימוש בפאנלים שקופים העשויים זכוכית או במפרשים, הוא פתרון נהדר עבורכם. בנוסף, ניתן לעשות שימוש בתליית גפנים, מפני שהם קלי משקל ומושכי עין במיוחד. אופציות מהודרות אחרות כוללות: יערה ("יונק הדבש"), ביגנוניים ("מטפס החצוצרה"), ויסטיריה וזלזלת.

ישנם סוגי חיפויים שונים. החיפוי הפופולארי ביותר בארץ לפרגולת עץ, הוא שילוב של במבוק פוליקרבונט. יתרון הבמבוק הוא ההצללה הרבה שהוא מעניק, ויתרונו של ה פוליקרבונט הוא הבידוד מפני הגשם.

על מנת למנוע את רעש הגשם, מומלץ לפרוש שכבת במבוק נוספת מעל שכבת הפוליקרבונט, וכך ליהנות מהפרגולה גם בימות הקיץ וגם בימות החורף. לעומת זאת, חיפוי פרגולת האלומיניום המומלץ ביותר הוא רפפות. רפפה היא לוח דק וצר מעץ או מחומר אחר, המילה רפפה מקורה בלשון חז"ל, ושם משמעה סבכה.

התקנת תאורה בפרגולה, מאפשרת לכם ליהנות משטח החצר, גם אחרי שקיעת השמש. זוהי יכולה להיות דרך נהדרת לבלות בחיק המשפחה והחברים, כאשר נופל הערב וחושך יורד.

בלמד היותה שימושית במיוחד, התאורה אף עשויה לשמש כדרך קישוט הפרגולה. ניתן לתלות שרשרת אורות מנצנצים לאורך הגג או פנסים צבעוניים לאורך הקירות. וודאו כי אתם שוכרים חשמלאי מוסמך לבצע את התקנת התאורה, כדי להימנע מתקלות.

אילו אישורים צריך?

"חוק הפרגולות", יצא באוגוסט של שנת 2014 ובו אושר תיקון 101 לחוק התכנון והבנייה , אשר מאפשר אישור מיידי, ללא צורך בהיתרים ובוועדה כלשהי, לפרגולה ששטחה אינו עולה על 50 מ"ר או על כרבע משטח הקרקע. לעיתים האישור דורש מעורבות של מהנדס קונסטרוקציה לאישור תכנון הפרגולה. במידה והפרגולה שלכם עומדת בתקני חוק הפרגולות ואינה נדרשת לאישורים – ניתן למלא טופס מקוון או להדפיס ולשלוח בעזרת הפקס, טופס המאשר את הקמת הפרגולה בביתכם, ולקבל עליו אישור באופן אוטומטי. על מנת לדעת ולוודא מה הן הדרישות של כל מועצה מקומית בנושא בניית הפרגולות – חשוב להיכנס לאתר המועצה המקומית שלכם לתכנון ולבנייה, ולהבין מה מותר לבנות ללא אישורים, ועל אילו חלקים מן הבנייה תזדקקו להיתרים. בירור זה עשוי להשפיע על תכנון ובניית הפרגולה שלכם ולכן חשוב מאוד לבצע את הבדיקות הנדרשות לפני התחלת הבניה.

האם יש צורך בשירותיו של בעל מקצוע?

עקרונית, בניית פרגולה היא אינה עבודה מורכבת, אך היא עדיין דורשת מידה לא מבוטלת של מקצועיות, זמן ומאמץ. במידה ואלה ברשותכם בשפע, סביר להניח כי בחרתם לבנות את הפרגולה בכוחות עצמכם. אם אינכם יודעים בדיוק כיצד לבצע את הבניה או אין ברשותכם זמן מיותר, שימוש בשירותיו של בעל מקצוע היא הבחירה ההגיונית לעשות. בסופו של דבר, בניה לא מקצועית ורעועה, אשר תדרוש תיקונים רבים, תעלה לכם יותר כסף מאשר התקנה חד פעמית ע"י בעל מקצוע. בנוסף,  בעל מקצוע ייבצע את המלאכה בצורה הטובה ביותר ויעניק אחריות לתקופת זמן מסוימת.

בחירת הפרגולה ומאפייניה, מעניקה לכם גמישות רבה ביצירת הפרגולה המושלמת עבורכם, אשר תשרת אתכם במשך שנים רבות.

ישנם גורמים רבים שיש להתחשב בהם, כאשר אתם בוחרים את הפרגולה המתאימה ביותר לצרכים שלכם, אך חשוב ללכת על הגישה הפשוטה יותר, אשר הופכת את תהליך בחירת הפרגולה לפחות מפחיד ויותר כיף. קביעת הסגנון האישי שלכם, ההחלטה כיצד תעשו שימוש בפרגולה, מדידת השטח הפנוי שלכם, חקירת חומרים וצבעים שונים עבור הפרגולה ותכנון כמות ההצללה המושלמת, כולן דרכים מצוינות לצמצום הבחירות שלכם ולבחור את הפרגולה המושלמת עבורכם, אשר תשרת אתכם ותעניק לכם הנאה רבה.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב

אז מה היה לנו בכתבה:
אהבתם? זה הזמן לשתף את המאמר!
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!