ההבדלים בין מדעי המחשב להנדסת תוכנה

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב

מתלבטים בין לימודי מדעי המחשב לבין לימודי הנדסת תוכנה? הגעתם למקום הנכון! במאמר זה תוכלו למצוא את כל המידע שאתם צריכים לדעת על ההבדל בין לימודי מדעי המחשב להנדסת תוכנה על מנת שתוכלו לבחור את מקצוע הלימודים הנכון ביותר עבורכם. רוצים לשמוע עוד? המשיכו לקרוא!

 

מדעי המחשב – למי זה מתאים?

מדעי המחשב הוא תחום ריאלי במיוחד המתאים בעיקר עבור מי שחזק במתמטיקה ובשאר המקצועות הדורשים יכולות ריאליות. כאשר לומדים מדעי המחשב, עוסקים במגוון תחומים ריאליים הדורשים יכולות ריאליות בתחומים כמו מתמטיקה, פיזיקה, תכנות ותרגול של יכולות טכניות נוספות. לשם כך כדאי שתבדקו אם אתם נמשכים וטובים בתחומים אלה לפי נגיעות בתחום שהיו לכם בעבר במסגרת הלימודים בבית הספר ובתיכון.

 

מה כולל התואר במדעי המחשב?

התואר במדעי המחשב כולל שילוב של ידע טכני עם ידע פרקטי שמטרתו להעניק ידע ובסיס בעולם המחשבים. הלימודים במדעי המחשב נמשכים במשך כשלוש שנים ולעיתים ניתנת אפשרות לבחור במסלול חד חוגי בלימודי המחשב לעומת מסלול דו חוגי.

כאמור, בסיס הלימודים מתמקד תחילה בקורסי בסיס שדורשים ידע מתמטי ושפות תכנות. זהו למעשה הבסיס ההתחלתי להמשך הלימודים בשנים הבאות. מקצוע מדעי המחשב מחולק למעשה לחמישה תחומים: פיתוח תוכנה, טכנולוגית אינטרנט, עיבוד אותות, בינה מלאכותית ולמידה חישובית. כל אחד מתחומים אלו מהווה ענף נפרד בעולם המחשבים ודורש יכולות מגוונות שכל סטודנט ימצא עצמו מתחבר לכל אחד מהם.

הלימודים הם אופציה מצוינת להבין לאיזה תחום בדיוק אתם מתחברים על מנת שתוכלו להבין אילו אפשרויות תעסוקה ממתינות לכם בשוק העבודה ובאיזה תחום הכי תרצו להתמקצע.

 

לימודי הנדסת תוכנה – מה ההבדל בין לימודי מדעי המחשב ומה כוללים הלימודים?

המסלול של לימודי הנדסת תוכנה דומה מאוד ללימודי מדעי המחשב. כלומר בשני המסלולים נלמד הבסיס שצוין בלימודי המחשב כמו שפת תכנות, מתמטיקה וידע טכני. אולם, ההבדל בין לימודי מדעי המחשב להנדסת תוכנה הוא שלימודי הנדסת תוכנה ארוכים יותר ונמשכים כארבע שנים ולא שלוש כמו במדעי המחשב משום שבתואר זה משולבים בנוסף גם כלים מעולם ההנדסה כמו פיזיקה, חשמל, אלקטרוניקה ומתמטיקה.

חשוב לזכור כי מרבית הקורסים בלימודי הנדסת תוכנה חופפים ממש כמו הקורסים של מדעי המחשב אך בנוסף להם עולם ההנדסה מורכב גם מתחומים נוספים כמו שיש עליהם יותר דגש ואינם נתונים לבחירה כמו במדעי המחשב כמו בינה מלאכותית, סייבר, אבטחת מידע וטכנולוגיות תוכנה.

 

לסיכום,

אם אתם מתלבטים מה המקצוע הנכון בשבילכם, מדעי המחשב או הנדסת תוכנה, כדאי שתקחו בחשבון שמדובר במקצועות לימוד דומים למדי אך עם הבדל שכרוך במספר שנות הלימוד (4 בהנדסת תוכנה לעומת 3 במדעי המחשב) וכי אופי הלימודים בהנדסת תוכנה דורש אלמנטים הנדסיים יותר שמרחיבים יותר את הידע ביחס ללימודי מדעי המחשב לבד. לא משנה איזה מסלול תבחרו, העיקר שתבחרו את מה שמתאים לכם!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב

אז מה היה לנו בכתבה:
אהבתם? זה הזמן לשתף את המאמר!
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!