הרכבת פרגולה – עשה זאת בעצמך

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב

במדינה שבה לאורך כמעט כל חודשי השנה יש שעות שמש רבות, פרגולה היא מתקן מתבקש בכל חצר ובכל גג שיש בו שטח פתוח שמתאים לאירוח ובילוי. גם במרפסות רבות צצות בשנים האחרונות פרגולות יפות ועמידות. הטכנולוגיות החדשניות הובילו לייצור מתקני הצללה איכותיים במחירים סבירים ואפילו נמוכים, וגם לעובדה זו יש חלק בגידול בביקוש. גורם נוסף הוא הרפורמה שמאפשרת להתקין פרגולה ברוב המקרים גם ללא צורך בהיתר בנייה – ועוד כדאי לדעת שאנשים בעלי מיומנות טכנית סבירה יכולים להרכיב את מתקן ההצללה בכוחות עצמם. במיוחד כך הדבר כשמדובר על פרגולה שנשענת על עמודים (בניגוד לפרגולה תלויה, שהתקנתה מחייבת מיומנות מקצועית וניסיון רב, וכן אישור של מהנדס).

מדידות מדויקות

השלב הראשון בדרך לפרגולה יציבה ומרשימה הוא מדידות מפורטות ותכנון מדויק של הפרגולה. חשוב להתאים את מידות הפרגולה לשטח הפנוי עבורה. מומלץ לנסות להשתמש במקסימום שטח, כדי שהפרגולה תעניק מקסימום צל. במידה והפרגולה מורכבת מעמודים עגולים, על מנת למדוד את גודלם, נשתמש במד קליבר – מכשיר מדידה משוכלל במיוחד שמסוגל להגיע לרמות דיוק של מאית המילימטר.

על בסיס המידות מזמינים את העמודים המתאימים וכן את הקירוי. ישנם גם דגמים שמגיעים כערכה מוכנה להרכבה עצמית – אופציה מושלמת עבור חובבי ה-DIY.

הכנת השטח

בשלב הבא, עוד לפני ההתקנה עצמה, מוודאים שהשטח שבו אמורה לעמוד הפרגולה מוכן לעבודה. הדגש העיקרי הוא כמובן משטח ישר לגמרי, ללא בורות, שיפועים או כל דבר אחר שעלול לפגוע ביציבות המתקן. כשמדובר על פרגולה בחצר, ייתכן צורך ביציקת משטח בטון שעליו תוצב הפרגולה. אופציה נוספת היא פרגולה שעומדת מעל לדק – גם את הדק תוכלו להרכיב בכוחות עצמכם, כאמור על בסיס מיומנות טכנית בסיסית למדי (אלא אם כן מדובר בשטח שיש בו אילוצים הנדסיים או בדק מעצים קשיחים במיוחד כמו איפאה).

כמו כן כדאי לנצל את ההזדמנות לניקוי יסודי של השטח, ולהסרת כל המכשולים בסביבה שעלולים להפריע לעבודה.

דגמים מתקדמים להרכבה עצמית

הדרך הפשוטה ביותר ליהנות גם מפרגולה יעילה וגם מהנחת שב"עשה זאת בעצמך" היא קניית פרגולה שמיועדת לסוג כזה של התקנה. הדגמים העדכניים של הפרגולות מצטיינים גם בעמידות גבוהה וגם באסתטיות נעימה לעין – והם מגיעים כאמור גם עם הנחיות מפורטות להתקנה.

הציוד הדרוש הוא בסיסי – מקדחה. המקדחה חייבת להיות עוצמתית מספיק כדי שתוכלו לקדוח את החורים הדרושים לצורך התושבות של הפרגולה. כמו כן חשוב לעבוד באופן מדויק ולמקם נכון את כל המרכיבים – לשם כך ניתן להיעזר בפלס ובמד קליבר. לאחר שהעמודים מונחים בתושבות ומעוגנים היטב למשטח, אפשר להוסיף את הקירוי שנבחר, ובדרך כלל גם הגנה בפני גשם, כך שגם בחורף תוכלו ליהנות בחצר, במרפסת או על הגג.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב

אז מה היה לנו בכתבה:
אהבתם? זה הזמן לשתף את המאמר!
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!