כל מה שצריך לדעת לפני שקונים שיש

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב

צילום freepik

שיש משמש למגוון רחב של צרכים בענף הבנייה. הוא יכול להיות משטח העבודה הנפוץ והפופולרי שנמצא במטבח, אבל ישתלב נפלא גם כריצוף וגרמי המדרגות, חיפויי קיר ואפילו ברהיטים מסוימים. כך תשתמשו בו במסגרת עיצוב הבית:

חומר גלם מפואר ועמיד לאורך שנים

כולנו מתייחסים לשיש כמשטח המטבח שעליו אנחנו מכינים את כל ארוחות הבית. אלא שהמילה "שיש" מייצגת בדרך כלל מגוון רחב של חומרים ולאו דווקא את חומר השיש עצמו. אך האם ידעתם שאפשר להשתמש בחומר הגלם החלק והמבריק גם לטובת שפע נוסף של אלמנטים בחלל הבית?

השיש הוא שם כולל לסוגי סלעים גבישיים שונים. התכונות הטבעיות שלו הן חוזק ועמידות גבוהה מפני שחיקה, מה שמאפשר ליישם אותו במגוון שימושים, מפסלים עתיקים ומבנים בעידן העתיק ועד לרהיטים בני זמננו. לא בכדי נתפס השיש כחומר גלם יוקרתי וקלאסי, בעל מראה על זמני. \

שיש למרצפות ומדרגות הבית

אחד השימושים הנפוצים ביותר לשיש הוא בריצוף מבנים. ריצוף שיש מדרגות או שטחי הרצפה מעניקים לבית מראה יוקרתי ואלגנטי ומעצימים את כל האובייקטים המונחים עליו. השימוש בשיש מאפשר לחלק את אזורי הבית ולתחום אותם בדרך הרצויה לכם. למשל, ריצוף בסלון בלבד, מה שמעניק לו מעמד שונה מיתר חלל הבית. ריצוף השיש במדרגות יעניק להן ייחודיות משלהן, מה שיהפוך כל גרם מדרגות לבולט ומושך יותר.

חשוב לזכור שריצוף השיש מצריך תחזוקה נכונה, על מנת להימנע משריטות, הופעת כתמים הוא עכירות של שישים בהירים עם הזמן.

חיפויים והבלטות מיוחדות

אופציה נוספת ליישום השיש בחלל הבית היא חיפויים שונים לעמודים ולקירות. אפשר ליצור חיפויים לחללים שלמים כמו חדר הרחצה, או המסדרון, לחבר בין חיפויי קירות למרצפות כדי ליצור אשליית גודל ומרחב טובה והמשכית, להתמקד בקיר "כוח" ספציפי (למשל קיר גב המיטה או הטלוויזיה) ועוד. אם בבית ישנם עמודי תמיכה או דקורציה, אפשר לחפות גם אותם ובכך להקנות להם מראה מעוצב ואלגנטי, לעומת הבטון המשמים והסטנדרטי.

שילוב השיש ברהיטים שונים

כיום תחום השיש המתפתח מכיל שילובים מפוארים בין חומר הגלם לבין הטמעה ברהיטים שונים. שולחנות המטבח לדוגמה, מגיעים בקשת דגמים רחבה שהוטמעה בה עבודת שיש מיוחדת. משטחים אחרים כמו מזנונים או במות מוגבהות יוכלו גם הם להיות מחופים בשיש, מה שיעניק להם השפעה דומיננטית מאוד בתוך החלל וישדרג פי כמה וכמה את הגימור והמראה הסופיים. אפשר להשתמש בשיש גם לטובת חיפוי בר משקאות או קפה, בדומה לכל שיש למטבחים ואפילו ליצור אלמנטים או חיפויים מדהימים לקמין מכל הסוגים.

שיש לחדרי אמבטיה

האפשרות האחרונה שנציג כאן לשימוש בחומר השיש, הוא שילובו בתוך חדר הרחצה, על גבי הכלים הסניטריים: האמבטיה, הכיור, האסלה יוכלו להתחדש בשיש ובכך ליהנות ממראה מפואר ויוקרתי עם אשליית גודל טובה, כשם שמבצעים בכל מלון או בית מגורים מפואר.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב

אז מה היה לנו בכתבה:
אהבתם? זה הזמן לשתף את המאמר!
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!