סוגים של משטחי דשא סינטטי

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב

יש מנעד שונה של מחירים עבור דשא סינטטי, בחירה במחיר זול הינה התפשרות על האיכות. ועדיין, קיימים מקרים בהם אפשר להסתפק בסוג זול יותר ולקבל מענה למטרה שלכם. אם אתם רוכשים דשא סינטטי, עליכם לדעת כי יש מגוון רחב של סוגים לכל מיני מטרות ושימושים. לכן, ישנם מקרים בהם ניתן להתפשר על המחיר הזול יותר וישנם מקרים עליכם לבחור בדשא סינטטי איכותי ועמיד. אז מתי אפשר לבחור באפשרות הזולה יותר? מתי כדאי לבחור בדגם איכותי? והאם אפשר להתקין באופן עצמאי ולחסוך עוד בהוצאות התקנת הדשא הסינטטי?

 

איך לבחור את הדשא הסינטטי המתאים?

תחילה, חשבו מה עומד להיות השימוש של הדשא, האם מדובר על דשא סינטטי למרפסת או לגינה? האם אתם זקוקים למשטח עבור אירוח? בשביל לתת לילדים להתרוצץ ולשחק עליו? האם הוא ישמש אתכם רק ליופי? אם אתם לא עומדים לדרוך עליו באופן קבוע, הדגם הבסיסי יוכל לשרת אתכם ,ובנוסף הוא גם זול יותר. ככל השימוש בדשא יהיה גבוה יותר, כך גם האיכות שלו תעלה ואיתה יעלה גם המחיר שלו.

 

שימו לב לצפיפות הסיבים

צפיפות הסיבים במשטח מעידה על איכותו של הדשא הסינטטי – ככל שצפיפות הסיבים גבוהה יותר הדשא עמיד ומלא יותר. לכן, במידה והינכם רוצים לקנות דשא עבור מטרות יותר אגרסיביות כמו משחקי ספורט – תחפשו משטח דשא בעל צפיפות סיבים גבוהה יותר. אם אתם צריכים דשא למטרות יופי בלבד או לשימוש לתקופה קצרה – צפיפות נמוכה יותר יכולה לעשות את העבודה.

 

משמעות אורך הסיבים במשטח הדשא הסינטטי

קרדיט תמונה: דשא קבוע

אחד המאפיינים של דשא סינטטי הוא אורכם של הסיבים במשטח, סיבים קצרים נותנים לדשא מראה נקי וקצוץ יותר. סיבים ארוכים יותר ,במשטח הדשא מעניקים מראה פראי יותר ונחשבים ליותר עמידים. בחירת אורך הסיבים במשטח, היא ללא ספק החלטה התלויה בהעדפתכם האישית, אך חשוב לדעת שאורך מקובל של סיבים במשטחי דשא עבור שטחים פרטיים הינו 25-42 מ"מ. אם הדשא שרכשתם הוא לשימוש בטווח הקצר, מומלץ לקנות דגמים באורך 10-20 מ"מ. אם אתם בוחרים בדגמים מעל 42 מ"מ וודאו כי יש להם צפיפות גבוהה – אם תרכשו דשא סינטטי גבוה עם צפיפות נמוכה, הסיבים ימחצו וישכבו בקלות תוך זמן קצר.

 

הצבע של הדשא

ידוע לכולם שירוק הוא הצבע העיקרי של דשא, אבל גם הדשא הטבעי ביותר לא בגוון מושלם של ירוק, אלא משלב סוגי שונים של גוונים בהירים וכהים, ואף משלבים בתוכם ירקרק, צהוב וקצת חום.

בשביל נראות טבעית  ומרשימה של הדשא, מומלץ לחפש כמה שיותר גוונים בדשא הסינטטי. קחו בחשבון גם את התאורה הנמצאת במקום בו תשימו את הדשא שלכם – תאורה חזקה מאפשרת לכם לבחור דשא בגוונים יותר כהים, במקום ללא תאורה טובה מומלץ לבחור בגוונים בהירים יותר כך הדשא יראה פשוט טבעי יותר.

 

האם ניתן לעשות זאת בעצמך?

לשאלה הזו אין תשובה חד משמעית לכן זה תלוי בבן אדם שמבצע את ההתקנה. אבל נוכל לספק לכם מספר טיפים שיעזרו לכם לבצע את ההחלטה הנכונה ביותר בשבילכם. ניתן להתקין דשא סינטטי באופן עצמאי אם יש לכם יכולות טכניות בסיסית טובות, כלי עבודה מתאימים, זמן להקדיש לכך ויכולות פיזיות. עצה מאיתנו – כשמדובר בהתקנת דשא על אדמת גינה, התהליך מורכב הרבה יותר מומלץ להיעזר באיש מקצוע או לפחות לקבל ייעוץ מקצועי להתקנה לפני שניגשים למלאכה. התקנת דשא סינטטי על משטחי ריצוף, קלה יותר וניתנת לביצוע די בקלות עצמאית. ישנן חברות אשר נותנות שירותי עזר כמו השכרת הציוד המתאים, הובלת החומרים והתקנת הדשא.

 

תקני הבטיחות עבור דשא סינטטי

קרדיט תמונה: דשא קבוע

כמו כל מוצר אשר צריך להיות מותקן לאורך זמן בבית – גם לדשא הסינטטי יש מספר תקני בטיחות. בכדי להשיג את האיכות, העמידות והבטיחות המקסימליות יש לשים לב שהמרבד של הדשא הסינטטי שאתם מעוניינים לרכוש אכן עומד בכל התקנים הדרושים. תקני הדשא הסינטטי הם: מכיל מעכבי בעירה, לא רעיל (לא מכיל בכלל חומרים רעילים כמו קדמיום ועופרת), בעל הגנת UV מקרני השמש. יש לשים לב שהיבואן עומד גם הוא בכל התקנים הדרושים. בכל זאת מתלבטים? בקשו מהיבואן את התעודות המקוריות שלו כדי להיות בטוחים שהוא עומד בתקנים.

 

מחירים של דשא סינטטי

מחירו של דשא סינטטי הוא לא אחיד וקבוע, זה תלוי במספר גורמים. ישנן שלוש קבוצות של מחירים עבור דשא סינטטי: המחיר זול הוא בערך 20-35 ₪ למ"ר ומתאים לשימוש זמני וקצר, למטרות נוי ויופי ולשימוש לא אגרסיבי. מחירו של הדשא האיכותי נע בין 40-70 ₪ למ"ר ומתאים לאזורי הבית ולשימוש לטווח הארוך. מחירו של דשא פרימיום נע בין 85-120 ₪ למ"ר ומתאים למשטחים גדולים אשר יש עליהם דריכה ופעילות גבוהה כמו משטחי ספורט לדוגמא.

 

מה צריך לקחת בחשבון בעת קניית הדשא?

כאשר אתם מחפשים דשא סינטטי, יש לקחת בחשבון את המטרה אשר לשמה אתם זקוקים לו,  הזמן בו תשתמשו בו והשימוש המרכזי שיהיה בו. אם אתם לא ממש בטוחים ביכולות ההתקנה שלכם, או בכל דבר אחר- פנו לאיש מקצוע אשר יעזור לכם.

 

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב

אז מה היה לנו בכתבה:
אהבתם? זה הזמן לשתף את המאמר!
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!