פינוי אסבסט על ידי קבלן מורשה

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב

 

אסבסט הוא חומר מסוכן מאוד, שלאחר פרק זמן קצר למדי של שימוש בו, העולם נמצא בתהליך שנמשך כבר מספר עשורים לפינוי כל שאריות האסבסט שעוד נותרו. כיום, המקומות היחידים כמעט בהם עוד נותר אסבסט הם גגות מבנים תעשייתיים וגם בתחום זה חלה התקדמות משמעותית בהחלפת הגגות לגגות מודרניים וסילוק כל לוחות האסבסט. יחד עם זאת, את התהליך הזה יש לבצע בדרך אחת בלבד: פינוי אסבסט על ידי קבלן מורשה ובקבלן מורשה הכוונה היא לקבלן המורשה לפנות אסבסט.

 

איזה קבלן מורשה לפנות אסבסט?

על פי החוק במדינת ישראל, כל קבלן המבצע עבודות קבלניות מחויב בהוצאת רישיון קבלן. קבלן בעל רישיון הוא מה שאנחנו נוהגים לקרוא לו קבלן רשום ופרטיו מופיעים בפנקס הקבלנים המנוהל על ידי רשם הקבלנים במשרד השיכון. מן הצד השני, כולנו גם יודעים שישנם לא מעט קבלנים שעובדים ללא רישיון ואינם קבלנים רשומים. מידת האכיפה בתחום זה לוקה בחסר, אך לא כך הוא בתחום של פינוי אסבסט על ידי קבלן מורשה. פינוי אסבסט הוא עניין של חיים ומוות, סוגיה חשובה מאוד בתחום של ההגנה על איכות הסביבה ובריאות הציבור ולכן במקרה זה, חייב הקבלן להיות בעל רישיון ייעודי לפינוי אסבסט והדברים גם נאכפים הן על ידי המשרד להגנה על איכות הסביבה, הן על ידי משרד הבריאות והן על ידי משרד הבינוי והשיכון.

במילים אחרות, אם אתם רוצים לפנות את גג האסבסט במפעל שלכם, אתם לא יכולים לשכור קבלן שיפוצים רשום ומורשה אם הוא אינו מורשה ספציפית לבצע פינוי אסבסט. התהליך של פינוי אסבסט דורש רישיון ספציפי לתחום זה וישנה חשיבות רבה מאוד שכך אכן יתנהלו הדברים.

 

מדוע חשוב כל כך לעבוד עם קבלן מורשה?

ובכן, אסבסט הוא חומר מאוד מסוכן שיכול לשחרר לאוויר אינספור חלקיקים זעירים החודרים למערכת הנשימה ושוקעים בתוכה לנצח. מהר מאוד לאחר פיתוח האסבסט התברר שהחומר הזה אחראי לתחלואה נשימתית גוברת ולמקרי מוות מיותרים ולכן הוחלט לאסור את השימוש בו. פינוי אסבסט הוא תהליך שבו נוצרים התנאים הטובים ביותר לשחרור החלקיקים האלה לאוויר. לוחות יכולים להישבר, סדקים וחריצים יכולים לשחרר חלקיקים לאוויר הפתוח ובדיוק את זה צריך למנוע. בכדי למנוע זאת, ישנה מתודולוגיה מאוד ברורה ומחייבת לפינוי אסבסט וזו כוללת למשל הרטבה של כל הלוחות לפני הפירוק, פירוק עדין של הלוחות ועיטוף שלהם באופן מיידי, הנמכה זהירה לקרקע והובלה לאתר להטמנת פסולת מסוכנת, כל זה מבלי לחשוף את הלוחות באופן שיכול לגרום לפיזור של חלקיקי אסבסט. מהסיבה הזאת, פינוי אסבסט על ידי קבלן מורשה היא לא רק אופציה אלא חובה חוקית, שחלה על כל מהלך של פינוי אסבסט בכל היקף ובכל מקום ברחבי הארץ.

לשאלות נוספות פנו אלינו – המרכז לפינוי אסבסט.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב

אז מה היה לנו בכתבה:
אהבתם? זה הזמן לשתף את המאמר!
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!