פרגולות אלומיניום או פרגולות עץ: מה עדיף?

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב

שניים מהחומרים הנגישים והזמינים ביותר כיום לפרגולות הם אלומיניום ועץ, וכך התפתחו להן שתי קטגוריות של פרגולות עץ לעומת פרגולות אלומיניום.

העץ הוא מן הסתם החומר הקלאסי יותר והשימוש באלומיניום לצורך בניית פרגולות הוא פיתוח מאוחר יותר, אך זה לא אומר בהכרח שהאלומיניום טוב יותר מהעץ. לכל אחד מהחומרים יש יתרונות וחסרונות אותם כדאי להכיר לפני שמחליטים איזו פרגולה לבנות.

 

פרגולות עץ

פרגולות עץ מתקשרות בדרך כלל עם מראה כפרי קלאסי, וזהו אכן אחד היתרונות המובהקים שלהן. לא משנה כמה איכותי יהיה האלומיניום ובאיזו שיטה הוא יהיה צבוע, בסופו של דבר הוא לא יוכל לחקות את המראה הטבעי של הפרגולות מעץ.

מעבר לכך, קיימות אפשרויות בחירה מגוונת בין עצים וזנים, כמו גם תהליך הייצור של הקורות. לדוגמה, יש קורות שמוקצעות מעץ שלם או מורכבות ממספר לוחות עץ מודבקות יחדיו ויוצרות מראה מסיבי ומרשים עם פתחים גדולים. לעומתן, יש קורות עץ דקות יותר כמו אלו של עץ האורן שיוצרות פרגולה בעלת מראה סטנדרטי ומנופח פחות.

מצד שני, לעובדה שהעץ הוא חומר טבעי יש גם חסרונות. העצים הסטנדרטיים ובדרך כלל גם הזולים יותר דורשים תחזוקה שנתית על מנת שלא ייפגעו מפגעי הטבע או מזיקים שונים. פעולות אלו כוללות שימון ולעיתים גם צביעה בצבע מגן מיוחד.

פעולות אלו הן אומנם לא מסובכות, אבל אם אתם מהאנשים שיש לכם פחות זמן לטפל בגינה, יהיה עליכם לשכור בעל מקצוע שיודע כיצד לטפל בעץ בצורה עדינה ועם החומרים הנכונים.

עוד דבר שצריך לזכור הוא שעל גבי העץ לא ניתן להשתמש בקירוי נפתח (למרות שעדיין ניתן להעביר כבל חשמל דק לתאורה למשל). המשמעות היא שמידת החשיפה לגשם, רוח או שמש נקבעת רק על פי מזג האוויר באותו היום.

 

פרגולות אלומיניום

פרגולות אלומיניום הן כאמור חדישות יותר ויש להן מספר לא מבוטל של יתרונות.

קודם כל, הן מגיעות בחלקים שניתן לחבר ולפרק יחסית בקלות ולכן הן מהירות להקמה. למעשה, ניתן להקים פרגולה מאלומיניום כמעט בכל גודל שרוצים בלי לכרות יערות שלמים…

שנית כל, האלומיניום עצמו הוא חומר קל משקל ועמיד בפני קורוזיה ופגעים אחרים, כך שהתחזוקה לעומת העץ היא מינימלית.

היתרון השלישי ואולי החשוב ביותר הוא שפרגולות אלומיניום יכולות להיות חשמליות לגמרי ולהיפתח או להיסגר על פי רצון המשתמש דרך תזוזה של הקירוי עצמו (כמו גג נפתח) או שינוי הזווית של הרפפות (אם הפרגולה בנויה כך). החיבור החשמלי מאפשר גם להתקין תאורה פנימית ביתר קלות.

החיסרון הגדול והמשמעותי ביותר של פרגולת האלומיניום הוא המראה שלה, אך כאן מדובר על עניין סובייקטיבי: יש אנשים שיאהבו את המראה המתכתי והמודרני, ויש כאלו ששום דבר חוץ מעץ לא יספק אותם. גם סוגי הקירוי שניתן להתקין הם מעט מוגבלים יותר, לא תוכלו לראות פרגולת אלומיניום עם קירוי כבד ומסיבי כמו גג רעפים שמבנה עץ עמיד יכול לשאת עליו בנקל.

חשוב לציין שניתן לצבוע את האלומיניום במגוון של צבעים שונים ולתת להם מראה דומה יותר לזה של עץ טבעי, כך שגם אם לבית שלכם יש מראה שנוטה יותר לכיוון הקלאסי, האלומיניום עדיין יכול להשתלב בו מצוין.

 

אז באיזו פרגולה לבחור?

כפי שבוודאי כבר התרשמתם, אין תשובה אחת לשאלה הזו וההעדפה האישית של כל אחד מאיתנו עשויה להשתנות בהתאם ליתרונות והחסרונות השונים. במידה ואתם לא בטוחים, תוכלו להתייעץ עם אדריכלי נוף שיתנו לכם נקודת מבט נוספת שלא חשבתם עליה.

עם זאת, חשוב לזכור שלאף אחת מהאפשרויות אין יתרון מובהק מבחינת המחיר ובכל מקום ניתן להקים פרגולה גם אם לעיתים יהיה צורך לבצע שינויים כאלו ואחרים כמו הקמת תשתית מתאימה על גבי הקרקע.

 

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב

אז מה היה לנו בכתבה:
אהבתם? זה הזמן לשתף את המאמר!
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!