האם צריך להוציא היתר לבניית פרגולה

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב

אם אתם מעוניינים להוסיף פרגולה לביתכם, חשוב מאוד שתדעו כי בהתאם לסעיף 145 לחוק התכנון והבנייה התשכ"ה- 1965, נקבע כי כל עבודת בנייה למעט שינויים פנימיים בדירות מגורים, בין אם מדובר על תוספת למבנה קיים ובין אם מדובר על בניה חדשה, יהיה חייב לקבל היתר מהרשות המקומית. כמו כן, בהתאם לסעיף 145 לחוק התכנון והבניה בשנת 2014 אושר תיקון 101 אשר קרוי גם: רפורמת הפרגולות. במסגרת הרפורמה המדוברת מקבע איזה סוגי עבודות וכן איזה שימושים אינם דורשים היתר בניה. יחד עם זאת, לא מעט אנשים אשר מעוניינים להתקין פרגולה בביתם תוהים האם בהתאם לחוק הפרגולות, הם ידרשו לקבל היתר בניה על הפרגולה או שמא הם לא יהיו חייבים בהיתר זה.

פרגולה ללא היתר בנייה- האם זה אפשרי?

חשוב לדעת כי ישנם מקרים מסוימים שבהם אכן ניתן לבנות פרגולה ללא צורך בהיתר בניה. יחד עם זאת, בכדי לקבל את הפטור הרלוונטי מהיתר לצורך בניית הפרגולה, יש לעמוד בכל התנאים והדרישות של החוק. פטור מהיתר בניה לא פוטר מהצורך לבצע את העבודה בהתאם לתוכנית וכן בהתאם להנחיות המרחביות של כל רשות מקומית.

מה אומר חוק הפרגולות?

כאמור, חוק הפרגולות הוא תיקון 101 לחוק התכנון והבניה. מדובר על תיקון אשר נכנס לתוקף בשנת 2014 כאשר המטרה הייתה לשפר ולייעל את תהליכי הרישוי. במסגרת התיקון המדובר נקבע איזה מבנים וכן איזה עבודות יהיו פטורים מהצורך לקבל היתר בניה. תיקון זה מפריד בין עבודות שאינן דורשות היתר בניה לבין עבודות שאינן דורשות היתר בניה אך עדיין יש צורך חוקי להגיש טופס מגוון ולקבל אישורים נדרשים עבורן.

כיצד ניתן לבנות פרגולה ללא היתר בניה?

פרגולה שאיננה דורשת היתר בניה היא פרגולה שמתקיימים בה כמה דברים:

ראשית כל, שהשטח שלה לא עולה על 50 מ"ר או על רבע משטח הקרקע אשר פנוי ממבנים או הגג- בהתאם לשטח הגדול יותר.

הפרגולה צריכה להיות על גג המבנה או על הקרקע אלא אם כן נקבעה הוראה כלשהי בהיתר, בתוכנית אשר בהתאם אליה מותר להקים פרגולה במקום אחר או בהנחיות המרחביות.

כמו כן, הפרגולה צריכה להכיל קירוי שקוף שיותקן צמוד לתקרה שלה ולא יחרוג מההיקף שלה.

יש להודיע על התקנת פרגולה לרשות הרישוי תוך 45 ימים ממועד הביצוע של התקנה הפרגולה. כמו כן, יש לצרף אישור מהנדס הנוגע לעיגון הפרגולה והיציבות שלה וכן, אישור על כך שלא יהיה כשל מבני כלשהו כאשר יעגנו את הפרגולה למבנה.

כיצד תוציאו היתר בניה לפרגולה?

כאמור, כל שהפרגולה עומדת בכל תקנות הפוטרות אותה מהיתר, היא לא תדרוש היתר אלא רק הודעה ערוכה לרשות הרישוי על דיווח ביצוע עבודות במבנים שפטורים מהיתר. כמובן שלהודעה הזאת חייב להיות מצורף אישור של מהנדס מבנים כפי שפורט לעיל. יחד עם זאת, במקרים שבהם הפרגולה איננה עומדת בתקנות אשר פוטרות אותה מהיתר, הרי שיהיה צורך להגיש היתר בניה לרשות המקומית על הוספת הפרגולה וזאת בהתאם לחוקים הקיימים הנוגעים לתוספות בנייה. הרשות המקומית תבחן את הבקשה להיתר לרבות כל המסמכים והתוכניות הנוגעים לבניית הפרגולה ובמידה והכל תקין, תעניק את ההיתר הנדרש.

בכדי להוציא היתר לפרגולה הדורשת היתר בניה או בכדי לדווח על בניית פרגולה שאיננה מחייבת היתר, כדאי מאוד להיעזר באנשי המקצוע הטובים ביותר בתחום, אשר יודעים כיצד לנהל את התהליך כולו בצורה טובה ויעילה. לפרטים נוספים היכנסו לאתר: https://www.ipac.co.il/

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב

אז מה היה לנו בכתבה:
אהבתם? זה הזמן לשתף את המאמר!
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!