חידוש ותחזוקת דק

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב

אחת הדרכים לשדרג את חלל החוץ שלכם היא על ידי התקנת דק. דק טבעי מעץ משדרג את מראה החצר ומספק לכם מקום נוסף לאירוח ובילוי בימים הנעימים יותר של השנה. יחד עם זאת, הדק מיוצר מעץ, חומר גלם טבעי אשר עשוי להישחק עם הזמן כתוצאה מחשיפה ישירה לשמש, מים, לחות, מזיקים ושימוש יומיומי. לכן ככל שעוברים הימים, וללא טיפול מתאים, הוא עשוי לדהות ולהיראות פחות טוב מכפי שנראה בימיו הראשונים.

אבל, למרבה השמחה, עם תחזוקה נכונה, וחידוש הדק אחת לתקופה, תוכלו לשמור על המראה שלו, ואפילו להפוך את חיי השימוש שלו להרבה יותר ארוכים.

 

איך יודעים שהגיע הזמן לחדש את הדק?

ההמלצה הרווחת היא לחדש את הדק אחת לחצי שנה – שנה בהתאם לסוג העץ. ישנם עצים רכים יותר ואחרים קשים יותר, וסוג העץ משפיע על תדירות התחזוקה. כמו כן, רוב העצים גם עוברים טיפול לפני ההתקנה, אשר גם נחשב למשתנה חשוב. אם אינכם בטוחים אם הטיפול שהעץ עבר עדיין עובד, תוכלו לבצע בדיקה פשוטה: טפטפו מים על חלק קטן בדק, אם המים נספגים שכבת ההגנה נחשקה ויהיה עליכם לחדש את הדק. אם המים אינם נספגים יש עדיין זמן עד לטיפול.

 

השלבים של תחזוקת וחידוש הדק

חידוש ותחזוקת הדק זו משימה אשר כרוכה בכמה שלבים. תוכלו לעשות זאת בעצמכם באמצעות החומרים והכלים המתאימים, תוכלו גם להזמין אנשי מקצוע מיומנים, הבחירה בידיים שלכם. מטבע הדברים, DIY יהיה פתרון משתלם יותר, מה גם שלא מדובר במשימה מורכבת שדורשת ידע מקדים. תוכלו להשתלט על המשימה אם תפנו לכך זמן ותדעו מהם השלבים השונים של חידוש דקים.

  • ניקיון הדק – השלב הראשון בדרך הוא לנקות את הדק מלכלוך, אבק, טחב, מכתמים שהצטברו עליו לאורך זמן ועוד. הניקיון חשוב כי יאפשר לשמן להיספג טוב יותר ולחדור עד לעומק העץ כדי לספק לו הגנה. ניתן להשתמש בחומר ניקוי ייעודי לעץ ואם ישנם צבעים קיימים שתרצו להסיר, פשוט השתמשו במסיר צבע ייעודי לדק.
  • ליטוש הדק – השלב הבא הוא ליטוש של משטח הדק, תוכלו לעשות זאת בצורה ידנית, אך מומלץ לעשות זאת באמצעות מלטשת חשמלית, במיוחד אם מדובר במשטח גדול, מלטשת חשמלית תחסוך לכם זמן יקר, ותאפשר לכם להשיג תוצאות מיטביות ביעילות. הליטוש עוזר להכין את הדק לצביעה, הוא מסייע גם להחלקת המשטח, כך שאם ישנם אזורים שחוקים או סדקים, הליטוש יעזור ליישר קו, תרתי משמע. בתום הליטוש יש לשטוף שוב את המשטח מאבק ולהניח לדק להתייבש לחלוטין.
  • בחירת הצבע/השמן לדק – עבודת ההכנה אומנם דורשת זמן והשקעה אך מאוד חשובה, היא מסייעת להכין את המשטח לצביעה ובכך מבטיחה שהשמן שבחרתם יחדור בצורה טובה יותר לעומק פני השטח. לאחר עבודת ההכנה אתם מוכנים לצאת לדרך ולעבור לשלב הצביעה, אך רגע לפני עליכם לבחור את החומר המתאים לטיפול בדקים. כיום יש לא מעט אפשרויות שיכולות להתאים לכם, בחרו במוצר הנכון בהתאם לסוג העץ שאתם צובעים, סוג ההגנה שהוא צריך והאפקט העיצובי שתרצו ליצור.
  • יישום הצבע/השמן לדק – ישנם גוונים שונים של שמנים, גימורים ומותגים המייצרים מוצרים לטיפול בדק. לאחר שבחרתם את הסוג המתאים, עליכם ליישם אותו על משטח הדק שלכם. ישנם שמנים שאפשר ליישם על משטח הדק כשהוא עדיין רטוב, בעוד שסוגים אחרים דורשים המתנה לייבוש מלא. רק כדי להיות בטוחים, אל תבחרו בשיטת ה"פריסטייל". הקפידו לקרוא לעומק את הוראות היצרן. רוב המוצרים כוללים את שלבי העבודה ממש, ואם תעבדו לפי ההוראות התוצאות יהיו מיטביות.
  • בצעו בדיקה באזור נסתר – רגע לפני שאתם מסתערים על המשימה, אנו ממליצים לערוך בדיקה במקום נסתר, וליישם שכבה של שמן כדי לראות כיצד הצבע מתקבל ואם זו התוצאה שרציתם. במידה ואתם מרוצים, תוכלו להמשיך לצבוע את הדק עם השמן. שימו לב למספר השכבות שיש ליישם ולזמן ההמתנה בין שכבה לשכבה.

 

לסיכום,

באמצעות תחזוקה וחידוש הדק, תוכלו ליהנות ממשטח חיצוני מדהים וטבעי שמשתלב בצורה הרמונית עם חלל החוץ, וישמש אתכם בצורה מיטבית למשך שנים רבות. חידוש הדק אינו רק גורם לו להיראות מעולה, אלא שגם מעניק לו שכבת הגנה נוספת ועמידות גבוהה יותר בפני פגעי מזג אוויר, שימוש תדיר ומזיקים מסוגים שונים. מה גם שאם תרצו לחדש את המראה באופן מוחלט, ישנם גוונים שונים של שמנים וצבעים לדק שיאפשרו לכם להתרענן ולהתאים את הדק לטעם שלכם!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב

אז מה היה לנו בכתבה:
אהבתם? זה הזמן לשתף את המאמר!
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!