טרמיטים בפרגולת עץ – איך מזהים ומה עושים?

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב

מה זה טרמיטים? הם נראים כמו נמלים, קצת יותר בהירים מהרגיל ועם גוף מעט שונה, לפעמים עם כנפיים. הם אוכלים עץ ולכן קיים סיכוי שתראו מחילות שלהם בפרגולת העץ. איך תזהו כי מדובר בטרמיטים ומה לעשות כאשר אתם מגלים שזה הם.

איך תזהו כי יש בפרגולה שלכם טרמיטים?

את הטרמיטים ניתן לזהות בשתי צורות. הצורה הראשונה היא הטרמיט העובד שצבעו בגוון קרם וגודלו כ- 3-4 מ"מ. את סוג הטרמיט הזה אתם תמצאו בתוך העץ של הפרגולה. הצורה השנייה של הטרמיטים היא המעופפים שצבעם חום כהה, גודלם 4 מ"מ ויש להם כנפיים ארוכות העוברות את גופן. את המעופפים רואים בזמן תעופה והן ניתנים לזיהוי במצב זה כאשר רואים נחיל מעוף.

כאשר יש נגיעות של טרמיטים בפרגולה, אתם תחלו לראות אזורים שבהם יש עץ מתפורר או תעלות בוץ שהטרמיטים משאירים אחריהם וגם שיירות של זחלים מכונפים ולא מכונפים. עוד דרך לדעת אם יש טרמיטים בעץ של הפרגולה, היא לדפוק על העץ ולשמוע האם הוא חלול.

 

מה עושים כאשר מגלים שיש טרמיטים בפרגולה?

אם גיליתם טרמיטים בפרגולה או שאתם חושדים כי מצאתם טרמיטים, אתם חייבים הדברת טרמיטים. עם הזמן הם יגיעו לכל אזורי הפרגולה ופשוט יפוררו אותה אט אט. מדובר בבעיה רחבה מאוד שעשויה להגיע לרהיטי עץ אחרים ומשקופים גם בתוך הבית ולכן יש לטפל בהם באופן מיידי.

 

איך מטפלים בטרמיטים?

טיפול נגד טרמיטים שנמצאים בתוך העץ של הפרגולה מתבצע על ידי מדביר מקצועי שיעשה בדיקה של כל האזורים הנגועים בפרגולה. לאחר מכן, יבצע המדביר התאמת הדברה. קיימות שתי דרכים להדברת טרמיטים. הדרך הראשונה היא על ידי פיתיונות ג'ל. את הפיתיונות הרעילים מניח המדביר על האזורים הנגועים וכך הטרמיטים נמשכים החוצה, אוכלים את הפיתיון ומתים.

סוג ההדברה השני מתאים כאשר העץ נגוע מבפנים. כדי להציל את העץ של הפרגולה, יבצע המדביר קידוחים זעירים בעץ שאליהם יכניס ריסוס והטרמיטים יודברו בתוך המחילות. פעמים רבות, חברת הדברה מקצועית תחליט לבצע את שתי השיטות על מנת לוודא שהבעיה נפטרת והטרמיטים לא ממשיכים לחיות, להתרבות ולעשות נזק.

 

מה עושים כאשר מדובר בנזק נרחב?

לפעמים הנזק של הפרגולה הוא רחב מאוד והמדביר יסביר כי לא ניתן להציל את העץ וכדאי להיפטר מהפרגולה הישנה ולבנות אחת חדשה. במידה וזה המצב, חשוב שהעץ של הפרגולה החדשה יהיה מחוטא ומהוקצע. עץ שעבר תהליכי חיטוי והקצעה מונע את הכניסה של הטרמיטים אליו. כמו כן, תמיד מומלץ לאטום את העץ בלכה.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב

אז מה היה לנו בכתבה:
אהבתם? זה הזמן לשתף את המאמר!
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!