עיצוב פנים לבית ולגינה – מה חשוב לדעת

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב

אם אתם רוצים ליצור חללי חוץ ופנים מזמינים שהמשפחה והחברים שלכם פשוט יאהבו לבלות בהם, חשוב שתכירו את חמשת כללי האצבע הבאים:

שמרו על עקביות

אלמנטים חוזרים כמו צבע, מרקם או צורה יכולים לעזור לכם לאחד בין חללים וליצור חוויה ויזואלית עקבית. לעומת זאת, ערכות צבעים שונות, שטיחים שלא תואמים ושילובים לא קשורים יכולים ליצור תחושה של עומס ובלבול, ולמנוע מהחללים השונים בבית לקיים אינטראקציה האחד עם השני.

הדרך ליצור עקביות בחללי הפנים והחוץ אינה מורכבת כלל, צבעים, אריחים, שטיחים תואמים וטפטים, כל אלו הן שיטות ממש קלות ליצור אחידות בין החללים, כך שאינכם חייבים לצאת מגדרכם, יש המון פתרונות חסכוניים שיכולים לשמש אתכם, ולגרום לחללי החוץ והפנים להיראות נפלא, מבלי לשבור את הכיס.

שמרו על איזון

עיצוב פנים מאוזן לבית יוצר שוויון וסימטריה שהעין אוהבת. שימו לב שאתם יוצרים יציבות או אחידות בדרך יצירתית וחשבו מחוץ לקופסה כדי שהעיצוב יהיה פחות רשמי. בין אם אתם מעצבים את הבית ובין אם את הגינה, התחילו במציאת נקודת מוקד עיקרית. לאחר שמצאתם נקודת מוקד, עליכם לסדר את כל הרהיטים באופן שווה משני הצדדים שלה.

שימו לב שהרהיטים שאתם ממקמים זהים יחסית מבחינת המשקל הוויזואלי שלהם (גודל, צבע, מרקם וכדומה). למרות שאתם בהחלט יכולים גם ליצור איזון א-סימטרי, מה שאומר שבמקום ששני הצדדים יראו זהים, אתם יכולים לשחק עם מרקמים, צבעים וגבהים.

שמרו על הרמוניה

אווירה הרמונית יכולה לגרום לכם להיות שלווים ורגועים יותר בתוך מרחב המחייה הפנימי או החיצוני שלכם. הרמוניה מבטלת כל תחושה של אי שקט, וזו נקודת המוצא של כל עיצוב פנים וחוץ.

כאשר ההרמוניה פועלת החלל ירגיש שלם, כי כל סך חלקיו משלימים זה את זה. תחושת ההרמוניה שמרגישים בחלל היא המדד לכך שהעיצוב עובד ויוצרים אותה באמצעות עקרונות של איזון ואחידות.

שמרו על קנה מידה

קנה מידה מתייחס ליחסים בין שני אובייקטים או יותר. קנה המידה מקבל המון משמעות בתחומי הארכיטקטורה ועיצוב הפנים, שני תחומים אשר מבוססים על מידות רוחב, גובה, אורך וכדומה.

כאשר משלבים בין אלמנטים במידות שונות ניתן ליצור עניין ויזואלי וחלל מהנה וייחודי. מעצבי פנים רבים נהנים לשחק עם הגודל וקנה המידה של יצירות אמנות, צמחים, רהיטים ועוד, וליצור עיצוב שמושך את העין ומספק לה משהו מעניין להתמקד בו.

שמרו על פרופורציה

למרות שהפרופורציה הולכת יד ביד עם קנה המידה, היא שונה בתכלית. קנה המידה עוסק ביחסים של שני חפצים, בעוד שפרופורציה מתייחסת לאופן שבו רהיטים וחפצים ממוקמים בתוך החלל, כמו גם ביחסים ביניהם.

יצירת פרופורציה נכונה זו מלאכת מחשבת, ומשימה אשר דורשת עין עיצובית, במיוחד אם המטרה היא ליצור נוחות והרמוניה. נסו ליצור היררכיה ויזואלית בבית ובגינה שלכם, להדגיש תכונות מסוימות, ופשוט ליהנות ולהתנסות כאשר אתם מתחילים למקם את הרהיטים או לעצב את הגינה שלכם.

עבדו עם אנשי מקצוע

עד כמה שיש לכם חוש לסטייל, עיצוב פנים לבית ולגינה זו משימה מורכבת שדורשת את עזרתם של אנשי המקצוע הנכונים. אנשי מקצוע בעלי הכשרה יודעים לעבוד עם פרופורציות וקנה מידה כדי ליצור חללים הרמוניים, מאוזנים ואחידים. הם מכירים חומרי גלם, יש להם קשרים ויכולים לספק לכם פתרונות שלא חשבתם עליהם ושיעזרו לכם למצות את המרחב שעומד לרשותכם בצורה מיטבית.

לכן אם אתם מעוניינים לעצב את פנים הבית או את הגינה שלכם, מעצבת פנים איילת שטיין מספקת את כל הפתרונות לתכנון ועיצוב ותוכל לעצב עבורכם חללים מדהימים!

 

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב

אז מה היה לנו בכתבה:
אהבתם? זה הזמן לשתף את המאמר!
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!