פרגולת עץ או אלומיניום יתרונות של כל סוג והשוואה מקיפה

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב

פרגולה מעניקה צל, מגינה על רהיטי הגינה ואף ישנן פרגולות שניתן לסגור ולהנות בהן גם בחורף – אך איך בוחרים בין פרגולת עץ או אלומיניום? בואו להכיר את היתרונות של כל סוג ולקבל השוואה מקיפה, כך שבסוף הקריאה תוכלו לדעת בדיוק מה מתאים לכם ולצרכים של משפחתכם. הן עץ והן אלומיניום הם חומרים מוכרים ואמינים אשר נפוצים מאוד לבניית פרגולות, אך חשוב להבין את ההבדלים ביניהם.

 

יתרונות של פרגולה מאלומיניום

כמובן שיש שוני מבחינת הנראות, וכל אחד מתחבר לסגנון שונה – סגנון כפרי ומאסיבי יותר של פרגולת עץ או סגנון קליל חדשני ונקי יותר של פרגולת אלומיניום. עם זאת, יש הבדלים נוספים כגון מחיר, תחזוקה וכדומה. לפרגולה מאלומיניום יש יתרונות רבים:

  1. פרגולה מאלומיניום ניתנת לכוונון חשמלי: במידה ואתם מעוניינים בהצללה נפתחת, ניתן להוסיף בקלות יחסית מערכת חשמלית לכיוון פרגולת האלומיניום שלכם כך שתהיה מותאמת למצב הרוח ומזג האוויר.
  2. פרגולה מאלומיניום דורשת מינימום תחזוקה והיא עמידה לשנים רבות.
  3. פרגולה מאלומיניום מגיעה במספר רב של סגנונות וצבעים, כך שתוכלו להתאים את הפרגולה שלכם בדיוק לטעם שלכם ולסגנון הקיים של הבית.
  4. בפרגולת אלומיניום אין חשש למזיקים שיגורו בתוך החומר (כמו למשל בעץ, הדורש צביעה בכל כמה שנים).

 

יתרונות של פרגולה מעץ

לצד היתרונות של פרגולה מאלומיניום, גם לפרגולה מעץ יש יתרונות רבים:

  1. פרגולה מעץ זולה יותר מפרגולת אלומיניום ותתאים למי שמחפש פרגולה נהדרת במחיר לא יקר מאוד. לצד זאת יש לקחת בחשבון את עלויות התחזוקה שדורש העץ על מנת לשמר אותו לאורך זמן.
  2. פרגולה מעץ קלה יותר במשקלה ולכן קל לשנע אותה, ומחירה כאמור נמוך יותר. המשקל הנמוך שלה באופן יחסי משפיע גם על ההתקנה וכך פרגולת עץ תתאים במיוחד גם לקומה שניה בבית, משמע לפרגולה במרפסת.
  3. פרגולה מעץ גם היא מאפשרת בניית פרגולה צפה ללא תמיכה, שכן מדובר כאמור בחומר קל. פרגולה מסוג זה תתאים במיוחד למפרסות קטנות בהן המטרה היא ליצור אשליה של שטח גדול יותר.

עוד על פרגולות מעץ במדריך של עצי חזון

 

טווח מחירים של פרגולות עץ לבית

לאחר שעמדנו על ההבדלים העיקריים בין פרגולות עץ לפרגולות אלומיניום, ניגש לנושא חשוב לא פחות – המחירים. מחירי הפרגולות משתנים בהתאם לחומר ממנו עשויה הפרגולה, טיבו ושיטת הצביעה וההתקנה שלו. כמו כן, המחיר מושפע גם מאופי ההתקנה, האם היא נעשית בצמוד לקרקע או שמא בקומה שאינה צמודת קרקע. יש לציין שמחירי הפרגולות מוצעים לרוב כמחיר למטר. להלן טווח מחירים שיעזור לכם לקבל סדר גודל לביצוע פרויקט הפרגולה החדשה שלכם:

  1. מחיר פרגולות אלומיניום: מחיר פרגולה מאלומיניום משתנה מאוד בהתאם לשאלה האם משולבת בו מערכת חשמלית וכן בהתאם לסוג הצביעה בה נצבע האלומיניום (בתנור או התזה). הטווח באופן כללי נע בין 700 ₪ ל-2400 ₪ למטר של פרגולה.
  2. מחיר פרגולות מעץ פשוט יחסית: נע בין 350 ₪ ל-600 ₪ למטר.
  3. מחיר פרגולות מעץ יוקרתי יותר: החל מ-450 ₪ ומטפס עד למחירים יקרים יותר המתייחסים לעצים איכותיים וייחודיים שמחירם עשוי להגיע לכ-900 ₪ למטר של פרגולה.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב

אז מה היה לנו בכתבה:
אהבתם? זה הזמן לשתף את המאמר!
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!