פתרונות הצללה למרפסת

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב

פתרונות הצללה למרפסת

מרפסת שמש היא אמנם אחת ההנאות הגדולות, שלא לומר הכרחיות, בכל בית ישראלי, אבל בכדי באמת ליהנות במרפסת שמש, נדרשת גם היכולת להתגונן מפני השמש ולשם כך ישנו מגוון של פתרונות הצללה למרפסת מהם תוכלו לבחור את הפתרון המתאים לכם ביותר גם בהיבט האסתטי, גם בהיבט התקציבי וגם בהיבט הפונקציונלי. בשורות הבאות נפרט כמה מהפתרונות המרכזיים בתחום זה.

 

פרגולה – עץ או אלומיניום, עמודים או תלויה

בתוך הסל הגדול של פתרונות הצללה למרפסת, אחד הפתרונות השכיחים ביותר בישראל הוא הפתרון של פרגולה למרפסת שמש. הפרגולה המסורתית היא פרגולה עשויה מקורות עץ מלא (גושני או רצועות מודבקות) ובעלת קירוי של אריחי רעפים אדומים. פרגולת העץ היא פרגולה כבדה ולכן היא תמיד מגיעה במודל של פרגולת עמודים, אלא אם מדובר בסוכך קטן יחסית שמותקן מעל פתח הדלת למרפסת ויכול לשאת את המשקל של עצמו. הפרגולה המודרנית יותר היא פרגולת האלומיניום שעשויה משלד אלומיניום עם אפשרות לבחירת קירוי אלומיניום, פלסטיק, בד, עץ, קני במבוק וכן הלאה. פרגולת האלומיניום היא קלת משקל ולכן ניתנת להתקנה גם במודל התלוי, קרי ללא עמודים תומכים ובאמצעות עיגון מלמעלה של הפרגולה אל קיר המבנה.

 

סוכך או מרקיזה

סוכך הוא בעצם משטח קירוי המעוגן אל קיר המבנה ללא עמודי תמיכה. סוכך זה יכול להיות עשוי ממגוון חומרי גלם לרבות ברזל, עץ, אלומיניום או פלסטיק והשיקול המרכזי בהתקנתו הוא יכולת העמידה שלו בעומס המשקל של עצמו ללא עמודי תמך. מרקיזה היא דגם הסוכך השכיח ביותר בקטגוריה זו של פתרונות הצללה למרפסת. המרקיזה היא למעשה פתרון הצללה המבוסס על שלד מתכת ועליו נפרש בד ברזנט דק/ שמשונית בצורה עגולה. המרקיזה ניתנת לפתיחה וסגירה באמצעות כיווץ מנגנון אקורדיוני מעוגל. יחד עם זאת, ישנם פתרונות נוספים של סוכך קבוע, סוכך עם זרועות שניתן לפרוש אותן פנימה או החוצה לצורך פתיחת וסגירת הסוכך.

 

פתרונות הצללה למרפסת – המודל המיידי והקל

אם אתם מחפשים פתרון הצללה זול ופשוט שיעניק לכם צל מיידי במרפסת, ישנם פתרונות כמו שמשיה או סוכך בד. שמשיה היא פתרון מוכר ואין צורך להרחיב לגביו. סוכך בד הוא למעשה סוכך שמבוסס על מתיחת בד בין נקודות עיגון ברחבי המרפסת. לסוכך זה ניתן להשתמש ברשת צל, בבד ויסקוזה, בברזנט וכן הלאה. יחד עם זאת, חשוב לשים לב שמשב חזק של רוח יכול לגרום לקריעת הבד או להינתקותו ממקומו. על כן, נהוג בדרך כלל להיעזר בכבלי מתכת המקיפים את הבד ומעניקים לו את החוזק המבני הנדרש לו. כמו כן, רצוי להסיר את הסוכך במהלך עונת החורף. אלו הם פתרונות הצללה למרפסת שניתן ליישם מהיום להיום במחירים זולים למדי, ועדיין ליהנות מצל נהדר בכל רחבי המרפסת.

פתרונות הצללה למרפסת

עבור הישראלי הטיפוסי, המרפסת היא אחד החדרים הטובים ביותר בבית ולא לחינם. המרפסת היא החלק בבית שמאפשר לנו להיות בתוך הבית אבל בחוץ, החלק שבו החיבור המשפחתי מגיע לשיאו, שבו אנחנו עוברים את החוויות היפות עם בני המשפחה ועם החברים, והכל באוויר הפתוח. יחד עם זאת, המרפסת יכולה להפוך גם לאחד החדרים המוזנחים בבית פשוט מכיוון שלאורך מרבית שעות היום פשוט אי אפשר לשהות בה תחת השמש הקופחת. בדיוק מהסיבה הזאת, כל מרפסת חייבת פתרון הצללה וישנו מגוון רחב של פתרונות הצללה למרפסת, עליהם מספרים לכם בשורות הבאות המומחים של המרכז לפרגולות אלומיניום.

 

פתרונות הצללה מובילים

הצללת מרפסת מבוצעת בצורה הפשוטה ביותר באמצעות מתיחת אמצעי קירוי עליון אטום לשמש. אמצעי זה יכול להיות עשוי בד מתוח בכבלים לארבע פינות המרפסת והוא יכול להיות מקובע כגוף קשיח אל קירות המבנה. פתרונות ההצללה השונים נבדלים זה מזה על בסיס החוזק המבני שלהם, העמידות שלהם ברוחות ובפגעי מזג האוויר, האסתטיקה שלהם והאווירה הכללית שהם יוצרים במרחב המרפסת. אם אתם מחפשים פתרון זול ופשוט שניתן להתקין מעכשיו לעכשיו, תוכלו למתוח רשת צל, ברזנט או בד ויסקוזה באמצעות כבלי מתכת או אפילו חבלי טיפוס. פתרונות אלה נחשבים לזולים והפשוטים ביותר אך גם הכי פחות עמידים והכי פחות אסתטיים.

אם אתם מחפשים פתרונות הצללה למרפסת, שילוו אתכם לאורך שנים ארוכות ויספקו לכם גם אווירה חמה ונעימה במרפסת, אתם רוצים לפנות יותר לכיוון של סוככים קבועים בצורת סוכך, פרגולה תלויה, פרגולת עמודים או פרגולה חשמלית. פרגולות אלה מיוצרות כיום מעץ, אלומיניום וברזל, ומגיעות במגוון רחב של תצורות, עיצובים, גדלים ורמות חוזק מבני, כך שניתן להתאים אותן גם במחיר וגם בפונקציונליות שלהן לכל מרפסת ולכל טעמי הלקוחות.

 

למה חשוב לשים לב בבחירת פתרונות הצללה למרפסת?

ובכן, הדבר החשוב ביותר לוודא הוא שפתרון ההצללה שאתם בוחרים אכן מספק לכם הגנה מלאה מהשמש ושהוא מכסה את שטח הישיבה במרפסת לאורך כל שעות היום. השמש זזה לרוחב השמים ופתרון הצללה טוב יודע לספק כיסוי מלא של אזור הישיבה, לא משנה מאיזו זווית קורנת השמש. כדי להשיג זאת יש לבחון היטב את הגובה בו יש להתקין את הסוכך ואת הגודל שלו ביחס לגודל המרפסת. כמו כן, אתם רוצים להבטיח שהפתרון שאתם בוחרים הוא עמיד בתנאי מזג האוויר האופייניים לאזור מגוריכם ובעיקר רוחות, לחות וקרינת שמש ישירה.

המרכז לפרגולות אלומיניום מציע לכם מגוון רחב של פתרונות הצללה למרפסת עם אפשרות התאמה של הפתרון לכל לקוח בהתאם לגודל המרפסת, לגודל התקציב ולדרישות העיצוביות. לרשות המרכז כל סוגי הפתרונות הקיימים וכולם מוצעים במחירים תחרותיים ועם ליווי וסיוע מקצועי מלאים משלבי התכנון ועד שלב ההתקנה.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב

אז מה היה לנו בכתבה:
אהבתם? זה הזמן לשתף את המאמר!
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!